Hard work work


Det är bara mitten på veckan och jag är redan alldeles trött. Jag förstår inte hur folk orkar med ett heltidsjobb egentligen. Jag förstår ännu mindre hur folk har ork/tid/lust att ha någon form av liv efter jobbet. Men jag misströstar inte, utan tror att dom timmar jag måste pendla fram och tillbaka varje dag är en starkt bidragande orsak till min trötthet.

Praktiken som sådan funkar väl ok, men det tar ju alltid ett tag att komma in i det när man kommer till en ny arbetsplats. Imorgon jobbar jag hemifrån (läs: kollar på skid-VM) och det kommer att bli räddningen för min trötta stackars kropp och mitt trötta stackars huvud. I helgen väntar en ny spännande hög med uppsatslitteratur på mig. Eller så skiter jag i den och hittar på nåt roligt istället. Ja, så får det nog bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0