In english, please

Tillbaka till Umeå och tillbaka till verkligheten. Sommaren gick fort men jag vet inte ens om det är bra eller dåligt. Jag lyckades misslyckas med enda jag bestämt mig för att verkligen ta itu med denna sommar. Det är en ovan känsla. Fast egentligen har ju inget ändrats, så det är bara att fortsätta som förut och ta saker för vad de är.

Engelskan vi ska läsa hela denna termin har dragit igång. Jag brukade tycka att jag är ganska bra på engelska, men under senare år har jag insett att så inte är fallet. Tack vare några år utomlands i unga år har jag med mig en ganska fin känsla för vad som låter rätt och inte samt ett uttal som är en blandning av svensk/afrikansk/brittisk/amerikansk engelska.
Det är allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0