Så jävla skönt

Idag har varit en bra dag. Det mulna vädret sprack upp och det blev en riktigt fin eftermiddag. Jag har grillat, bara till mig själv, bara för att jag hade lust. Tentareslutatet från grammatiken har ramlat in, och jag behöver aldrig mer bekymra mig över det. Jag hann även med ett möte med en trevlig människa på kommunen som brann för språkfrågor och demokrati. Med lite tur blir dom min arbetsgivare under några veckor i sommar. Jag ska granska problematiska texter och hjälpa till att forma riktlinjer för språkanvändandet inom kommunen. Så nördigt och så roligt. Jag tog på mig min finaste snälla-anställ-mig-kavaj och låtsades veta vad jag höll på med. Då brukar det oftast gå vägen.

Nu ska jag käka choklad och titta på dålig tv. Det är jag värd.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är så ball Isabelle! Värsta språkvårdaren, och vi har inte ens gått halva utbildningen! YOU GO!

2009-05-22 @ 19:53:56
URL: http://hannaselinder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha dom kommer att genomskåda mig när som helst.

2009-05-22 @ 20:28:05
Postat av: Helena

Åh grattis!!! Till både tentan och det grymma sommarjobbet! Vilket flyt du har tjejen!!

2009-05-22 @ 20:35:26
URL: http://myosotiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0