Hurtbulle?

Nu när grammatiktentan är avklarad har man lite för lite saker som måste göras. Igår var det visserligen språkfestival, men det var inte alls så roligt som det låter, det var lite för många gamla människor som stod och pratade om minoritetsspråk. Vid närmare eftertanke så var det Bara sånt. Det är helt ok, men att kalla det för festival är nog aningen missvisande.
 Idag börjar vi i alla fall med ett nytt moment, Språkteknologiska hjälpmedel heter det. hjälp?

Det verkar inte bättre än att vintern redan har kommit till Umeå. Häromdagen hade mina bromsar på cykeln frusit fast, de låg på däcket hela vägen. Som inte dom jävla backarna vare tillräckligt jobbiga.
Ändå har jag blivit så sjuukt hurtig sedan jag flyttade hit, jag tränar säkert fyra dagar i veckan. Norra Sveriges bästa gym ligger ungefär 5 minuter härifrån, där finns verkligen det mesta. Jag tror varenda umebo går dit, det skulle åtminstone förklara överanvändandet av mjukisbyxor.

Mitt nya hälsosamma jag klarar inte ens av att dricka längre, efter tentaölen (cidern, vinet) häromkvällen var jag inte på topp dagen efter. Ändå drack jag knappt nånting, cidern spillde jag istället ut över mina klasskamrater. Men not to worry, jag räddade situationen genom att erbjuda mej att köpa nya skor till alla, något jag har ett minne av att tjata om resten av kvällen.

Det är nog lika bra att jag ska hem över halloween, blir nog ingen fest eftersom ingen jag känner kommer att vara i stan. Då kan jag sitta hemma själv, kanske klä ut mina katter lite. Det brukar vara uppskattat........

Dagen: lunch, föreläsning, träning, packa för morgondagens hemfärd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

underbart stromp!

Du får kämpa på där uppe. Vi fick första snön idag!!

Kram

2008-10-29 @ 17:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0