Yes we can

Hade en liten föreläsning om retorik och muntliga redovisning idag. Det var inte till nån hjälp kan jag säga. Om inte annat blev man lite mer nervös inför morgondagen. Har ju skrivit ner ungefär vad jag ska säga i alla fall, men problemet med mig är att om jag skriver ned stödord så faller allt annat jag ville säga bara bort.
Jag vill ha en snäcka i örat där någon ord för ord berättar för mig exakt vad jag ska säga.
Det är väl bara att leva i förnekelse fram till själva redovisningstillfället antar jag, det har funkat förr. Endera det eller att vara riktigt, riktigt förberedd. Och det kommer ju inte direkt att hända....

En annan sak som upptar min tid är USA-valet. Inte så att jag ringer runt till folk och piskar dom till valurnorna, men det är ju intressant ändå. Tyvärr så påverkar det ju även oss i ganska stor utsträckning. Därför tycker jag att det borde införas en liten röstning välden över när det är dags att tillförsätta president i Amerika. Det vore inte mer än rättvist.
Om man skulle gå efter mediernas bevakning kunde man ju tro att det är Sveriges nya president man röstar om, jag är väl aningen oinsatt i ämnet, men jag kan knappt hålla reda på de politiska ledarna inom Norden. Men i USA ska hålla reda på varenda liten sakfråga och varenda gravida dotter och illegala nästan-faster. Tröttsamt.
Men ändå - Go Obama!

Ska beställa en massa dyra böcker nu, men lite tur kanske man hinner få dem innan kursen redan är slut.

Måste hinna träna också, jag kom nästan inte i mina jeans imorse......de måste ha krympt i tvätten.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0