Män i uniform

Så hade man plötsligt fullt med rök i hela korridoren och rummet. Det svider lite oskönt i halsen.
En i min korridor hade tydligen glömt grytan på plattan. Det var visserligen en del rök, men ingen brand eller så. Tyvärr hann det stora larmet i trapphuset gå igång. Tydligen så kommer brandkåren då, oavsett. Bilen knödde de på nåt sätt in mellan husen framför porten.
Jag stängde in mig på rummet, livrädd att måsta betala för utryckningen eller nåt. Man har ju hört skräckhistorier om sånt.
I övrigt har helgen varit ok, förutom körkonserten i fredags var jag och såg när folket från darlkarlså folkhögskola spelade. Det lät bra.
Nu måste jag återgå till läsningen! Ändå har jag knappt gjort annat hela helgen...

Kommentarer
Postat av: Helena

Dramatik!

2008-11-24 @ 10:46:13
URL: http://myosotiz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0