Ho ho ho

Radiotjänst ringde.
Har jag någon tv? Jag sa som det var. Nej.
Vem i hushållet ansvarar för att betala radio- och tvavgift? Men jag har ingen tv.
Men jag bor väl inte ensam? Jo.
Jag kanske köper en tv? Det får vi se.
Jag kanske får en tv i julklapp? Jag vet inte.
Då bestämde hon sig för att registrera mig från och med den 1 januari.
Vad fan, har hon varit och kollat i media markt-tomtens säck eller?
Om jag då inte fått en tv vid det laget kunde jag ju ringa och meddela det till dem, tyckte hon.
Varför ska det vara så? Ska de komma och skriva upp mej på sin svarta lista över personer som de tror ljuger om sitt tv-innehav? Om jag nu införskaffar en tv kan jag väl själv kontakta radiotjänst när det i så fall blir aktuellt att betala tv-avgift.
Kanske att jag lät lite irriterad, för hon avslutade samtalet ganska snabbt efter det.
Inte för att det är hennes fel.
Men ändå......

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det var värst vad dom var på dig! Mig har dom ringt till två gånger, och jag har ljugit båda gångerna och sagt att jag inte äger någon tv men att jag minsann ska ringa dom SÅ FORT jag skaffar en. De har bara sagt -jaha, tack så mycket då! och lagt på. Jag tycker att vi spränger radiotjänst (undrar om FRA snappar upp mig nu och lägger till mig på svarta listan?)

2008-11-06 @ 22:25:22
URL: http://hannaselinder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vore jag dig skulle jag inte våga prata med mig haha

Alla i min bekantskapskrets kommer snart, mycket snart, att få besök i form av radiotjänst utanför dörren. Förutom du då, dig skickar de bomb squad på ^^

2008-11-06 @ 23:25:55
Postat av: Magd

Jag har löst det så enkelt att jag fortfarande står skriven i Sundsvall. Då kollar de inte ens upp en. ;P



peppar peppar ta i trä. Snart står de väl här och kikar in genom fönstren ändå.

2008-11-06 @ 23:38:21
Postat av: Helena

Jo, det är visst hennes fel! Kom igen, vi spränger Radiotjänst! Dom ringde till mig en söndagkväll (!!) och sa "jag ser att du har köpt en tv på OnOff". Vad svarar man på det (nyvaken dessutom)? "Eh... ja... jo... det har jag väl". Död åt Radiotjänst!!!

2008-11-07 @ 18:03:27
URL: http://myosotiz.blogspot.com
Postat av: Lisa

Haha! Radiotjänst! De är helt galna. Vi har inte heller någon tv och de har ringt oss fyra gånger, skickat två brev och varit hit och hälsat på en gång, än så länge. De vägrar helt enkelt tro att vi inte äger en tv.

2008-11-07 @ 20:30:48
URL: http://flupp.blogg.se/
Postat av: Anonym

De måste ha sjukt mycket resurser över, de har ju banne mig folk överallt. Ytterligare en anledning att inte betala, pengarna läggs uppenbarligen på att jaga stackars studenter. Som om det inte vore tillräckligt med straff att inte ha råd med en tv....

2008-11-07 @ 21:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0